2013 State of French Second Language Education In BC & A Roadmap Moving Forward

French second language (FSL) education has been a phenomenal success story here in Canada’s most western province and territory. French immersion enrolment, for example, has been increasing for 14 consecutive years. Moreover, according to the most recent Federal census 290,000 British Columbians self-identify as being able to speak French, making French one of the most commonly spoken languages in our province, after English.

Despite the success there is more work to do to ensure all students have equitable access to quality French second language education.

This “2013 State of French Second Language Education in BC & A Roadmap Moving Forward” report is a snapshot of FSL student participation and program delivery options in British Columbia and identifies three key areas for continued improvement:

1) Program access
2) Students with learning disabilities
3) Shortage of qualified French second language teachers

2013 State of French Second Language in BC & A Roadmap Moving Forward (English)

CPF BC & Yukon 35 Years Strong

2013 marks the 35th year anniversary of the Canadian Parents for French BC & Yukon Branch! We are marking this incredible milestone by taking a look back, highlighting our collective accomplishments, and charting a roadmap forward for quality and accessible French second language opportunities for all young students.

This 36 page bilingual “35 Years Strong” report includes a summary of Canadian Parents for French BC & Yukon core activities, our history, our 2013 state of French second education in BC summary, and finally three key areas for future improvements.

CPF BC & Yukon 35 Years Strong: Then, Now, & And A Roadmap Moving Forward (English)

Portrait 2013 de l’enseignement du français langue seconde en C.-B. et Cap vers l’avenir

L’enseignement du français langue seconde (FLS) a connu un succès phénoménal ici, dans la province et le territoire de l’extrémité ouest du pays. Le nombre d’inscriptions en immersion française, par exemple, augmente depuis 14 années consécutives. De plus, selon le plus récent recensement fédéral, 290 000 Britanno-colombiens et Britanno-colombiennes s’identifient comme capables de parler le français, ce qui fait du français une des langues les plus couramment parlées dans notre province, après l’anglais.

En dépit de ces succès, il reste fort à faire pour veiller à ce que tous les élèves aient un accès équitable à un enseignement du français langue seconde de qualité. Le présent rapport, intitulé « Portrait 2013 de l’enseignement du français langue seconde en C.-B. et Cap sur l’avenir » donne un aperçu de la participation des élèves et des choix de prestation de programmes de FLS en Colombie-Britannique et identifie trois domaines clés d’amélioration continue:

1) Accessibilité aux programmes


2) Élèves avec difficultés d’apprentissage

3) Pénurie d’enseignants qualifiés en français langue seconde

Portrait 2013 de l’enseignement du français langue seconde en C.-B. et Cap vers l’avenir

CPF C.-B. et Yukon célèbre ses 35 ans

2013 marque le 35e anniversaire de la Division Canadian Parents for French C.-B. et Yukon! Nous marquerons cette étape incroyable en jetant un coup d’œil au chemin parcouru, en mettant en valeur nos réalisations collectives et en traçant les étapes vers des possibilités d’offrir des cours de français langue seconde de qualité et accessible à tous les jeunes élèves.

Ce rapport bilingue de 36 pages qui marque nos 35 ans comprend un sommaire des activités centrales de Canadian Parents for French C.-B. et Yukon, notre histoire, le sommaire du portrait de l’enseignement du français langue seconde en C.-B. et finalement, trois domaines clés d’amélioration continue pour l’avenir.

CPF C.-B. et Yukon célèbre ses 35 ans

 

2017-05-29T20:48:16-07:00April 9th, 2013|

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